Ciekawe akcje profilaktyczne i informacyjne

Akcje profilaktyczno-zdrowotne często prowadzone są przez przedsiębiorstwa, których celem działalności jest nie tylko pomnażanie zysku, ale i realizowanie postulatów społecznie odpowiedzialnych. Firma, która zajmuje się takimi akcjami, jest zazwyczaj bardziej pozytywnie odbierana przez konsumentów, dzięki czemu skutecznie buduje swój wizerunek. Czasami tego typu podmioty współpracują z różnymi stowarzyszeniami, aby zwracać uwagę na jakiś konkretny, złożony problem. Poniżej prezentujemy kilka tego typu realizacji, które w mniejszym lub większym stopniu zaistniały w przestrzeni publicznej.

Kochasz = zbadaj

„Kochasz = zbadaj” to akcja organizowana przez Doktora Marchewkę, czyli sieć salonów optycznych. Specjaliści z tej firmy zdają sobie sprawę z tego jak ważne jest, aby wady wzroku diagnozować jak najwcześniej. Wiedzą także, że stosunkowo mało osób decyduje się na regularne badania wzroku i dlatego wyszli temu na przeciw. Organizują ogólnopolską akcję społeczną, podczas której w szkołach podstawowych, w klasach od jeden do trzy, odbywają się bezpłatne badania dzieciaków wraz z warsztatami dbania o wzrok. Rodzice, którzy zgadzają się na udział swoich pociech w akcji, są następnie informowani o ich rezultatach i mogą w razie wystąpienia problemu skonsultować je z lekarzem w celu podjęcia dalszej diagnostyki oraz leczenia. Salony optyczne Doktor Marchewka charakteryzują się obsługą, która umie pracować z dziećmi, dzięki czemu akcja jest chętnie zapraszana do szkół w całej Polsce.

doktormarchewka

Dotykam = wygrywam

Akcje profilaktyczne i informacyjne dotyczą również kobiet. Jak wiadomo jednym z największych zagrożeń w dzisiejszym świecie jest rak. U pań bardzo częstym jego rodzajem jest nowotwór piersi. Jest to dla chorej nie tylko sama trauma choroby, ale i leczenia, które często kończy się masektomią, czyli usunięciem jednej lub nawet obydwu piersi. Akcja „Dotykam = wygrywam” propaguje samobadanie piersi będące pierwszym krokiem do wyczucia zmiany, która może okazać się nowotworem. Co najważniejsze wcześnie wykryta może spowodować, że szanse na wyzdrowienie znacznie wzrastają. Firma Panache – organizator akcji – promuje ją między innymi poprzez tak niestandardowe rozwiązania jak próba bicia rekordu Guinnessa czy możliwość uzyskania rabatu za oddanie starych biustonoszy do recyklingu.

Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym

Akcja „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”, swój rozgłos zyskała nie tylko dzięki jej organizatorowi, czyli firmie PZU i reklamom w telewizji z Marcinem Dorocińskim, ale również dzięki uniwersalnemu przekazowi oraz umiejętnemu podejściu do tematu. Twórcy pokazują, że nie tylko sami kierowcy mają wpływ na to, co się dzieje na ulicy, ale także ich bliscy czy znajomi. Każdy z nas może stać się bohaterem i powstrzymać od brawurowej jazdy tatę czy kolegę. Akcji towarzyszyły charakterystyczne niebieskie serduszka, które można było dostać w oddziałach PZU, w szkołach czy też podczas kontroli drogowej.

Akcje społeczne i profilaktyczne są bardzo potrzebne aby uświadamiać ludzi na temat różnych zagrożeń, które umykają nam podczas codziennych obowiązków. Także przedsiębiorstwa, które decydują się na tego typu współpracę zyskują wiele w oczach potencjalnych klientów – jawią się jako firmy, którym nie zależy wyłącznie na zysku, ale i na spełnianiu pewnej misji. A przecież o to też chodzi w odpowiedzialnym biznesie, prawda?