Kosmetyki profesjonalne – dlaczego warto ich używać?

Coraz więcej kobiet docenia możliwości kosmetyków profesjonalnych i wybiera je zamiast standardowej pielęgnacji. Jaki jest fenomen tych specjalistycznych preparatów i czym różnią się od produktów z drogeryjnej półki?

Od pewnego czasu możemy zaobserwować pewien trend, który podejmowany jest przez największe marki kosmetyczne na świecie: jest to moda na „profesjonalizm” promowanych kosmetyków drogeryjnych. Niezależnie od tego, czy kupujemy szampon, czy krem do twarzy, nad jego rewelacyjnością rozpływa się w reklamie ekspert w danej dziedzinie (wybitny fryzjer, kosmetolog), który przekonuje, że temu właśnie produktowi jest wierny w swojej pracy. Powstają coraz to nowe linie detaliczne aspirujące do bycia profesjonalnymi, tak, aby klientka uległa obietnicy zwiększonej skuteczności preparatu i wrzuciła go do sklepowego koszyka. Na ten niecodzienny PR z zaciekawieniem patrzą specjaliści z profesjonalnej branży kosmetycznej, znacznie bardziej odporni na przekaz reklamowy, aniżeli statystyczny konsument. Powstaje potrzeba wyjaśnienia klientowi, czym faktycznie jest produkt profesjonalny i dlaczego nie znajdziemy go w zwykłym sklepie.

Zakupy z indywidualnym doradcą

By zrozumieć na czym polega różnica między kosmetykiem drogeryjnym a profesjonalnym warto prześledzić sposób, w jaki klientka kupuje te produkty. W przypadku zakupów w drogerii wystarczy wejść do sklepu i wybrać spośród bogactwa kosmetycznej półki to, co nam się spodoba. Czasem możemy liczyć na pomoc ekspedientki, która powinna znać w pewnym stopniu specyfikę produktów z oferty. W praktyce jednak często same wodzimy wzrokiem po półkach szukając czegoś interesującego. W przypadku produktów profesjonalnych sprawa wygląda zgoła inaczej. Podstawowym miejscem ich zakupu jest salon kosmetyczny, gdzie pracuje wykwalifikowana kadra po szkole kosmetycznej (studium dla kosmetyczek lub studiach kosmetologicznych). Od progu klientka jest traktowana indywidualnie, a osoba odpowiedzialna za sprzedaż produktów stara się zapoznać z jej potrzebami oraz dobrać odpowiedni preparat dla wymagań cery. Liczne salony oferują darmowe konsultacje, pozwalające ocenić typ i kondycję skóry oraz określić optymalną dla niej pielęgnację. Wybór kosmetyków w salonie urody przypomina nieco popularne wśród celebrytów zakupy odzieży realizowane we współpracy ze stylistą. W gabinecie zamiast stylisty mamy kosmetyczkę lub kosmetologa, który oceni potrzeby, doradzi i zmniejszy prawdopodobieństwo nietrafionej inwestycji. W takiej sytuacji nie ma mowy o tym, by klientka wyszła z gabinetu z przypadkowo zakupionym produktem. Dla osoby mającej jakiekolwiek problemy pielęgnacyjne jest to duże udogodnienie.

Luksus świadomego wyboru

Oferta kosmetyczna salonu urody różni się od drogerii swego rodzaju selektywnością. Chodzi o sposób, w jaki kompletuje się produkty, które trafią do sprzedaży. W salonie kosmetycznym pracują specjaliści, którzy doskonale znają się na składach kosmetyków i działaniu na skórę poszczególnych substancji. „Dla kosmetologa skład Inci podany z tyłu opakowania kremu jest w pełni zrozumiały i oddaje faktyczny charakter kosmetyku. – mówi Anna Wnuk, ekspert z salonu Abacosun w Gdyni. – W konfrontacji ze specjalistyczną wiedzą nie mają szans nawet najdroższe i najbardziej przemyślane kampanie promocyjne. Stąd w ofercie salonu znajdziemy tylko takie produkty, jakim ufają jego pracownicy – kosmetyki, których skuteczność potwierdza przede wszystkim wiarygodna formuła.”

Jeśli zapytamy kosmetologa, dlaczego dany produkt jest odpowiedni dla naszej cery, otrzymamy konkretną, popartą argumentami odpowiedź. Działa to również w drugą stronę – ekspert w salonie kosmetycznym poinformuje, jeśli dany produkt z jakichś względów się dla nas nie nadaje. Jakość obsługi jest tu priorytetem – wobec ogromnej konkurencji i skromniejszych środków na reklamę gabinet liczy na zdobycie lojalności klientek poprzez dawanie im luksusu przemyślanych zakupów.

Wyjątkowość profesjonalnego produktu

Na czym zatem polega unikatowość profesjonalnych kosmetyków i dlaczego jest tak atrakcyjna, że odwołują się do niej nawet typowo drogeryjne marki? „To proste – odpowiada Anna Wnuk – kosmetyki profesjonalne są dopracowane pod względem składów i wyróżniają się ponadprzeciętną skutecznością. Jednak obecność w kremie składników pielęgnacyjnych to nie wszystko, liczy się również ich ilość. W profesjonalnym kremie znajdziemy większe dawki substancji aktywnych, co przekłada się na maksymalizację skuteczności preparatu i to, że jest on w stanie przedłużyć działanie zabiegów kosmetycznych. Forma sprzedaży, gdzie kosmetyczka bądź kosmetolog jest doradcą klienta ma tu kluczowe znaczenie – produkty profesjonalne ze względu na swe zaawansowane działanie wymagają bowiem oceny adekwatności danego kosmetyku w stosunku do cery konkretnej klientki. Kosmetyki drogeryjne nie mogą działać z podobnym efektem, ponieważ system ich sprzedaży nie pozwala na kontrolę tego, w jaki sposób i przez kogo zostaną użyte. Wybór intensywnego preparatu złuszczającego przez posiadaczkę wrażliwej cery mógłby być negatywny w skutkach, podobnie jak zastosowanie przez alergika produktu zawierającego wyciąg roślinny, na który jest on akurat uczulony. W gabinecie jesteśmy w stanie wyeliminować możliwość zaistnienia takich sytuacji, dzięki czemu nasze klientki czerpią z produktów profesjonalnych same korzyści. Producent kosmetyków drogeryjnych nie może sobie na to pozwolić, gdyż zwyczajnie nie wie, w czyje ręce trafi jego produkt”.

www.Coraz więcej kobiet docenia możliwości kosmetyków profesjonalnych i wybiera je zamiast standardowej pielęgnacji. Jaki jest fenomen tych specjalistycznych preparatów i czym różnią się od produktów z drogeryjnej półki?

Od pewnego czasu możemy zaobserwować pewien trend, który podejmowany jest przez największe marki kosmetyczne na świecie: jest to moda na „profesjonalizm” promowanych kosmetyków drogeryjnych. Niezależnie od tego, czy kupujemy szampon, czy krem do twarzy, nad jego rewelacyjnością rozpływa się w reklamie ekspert w danej dziedzinie (wybitny fryzjer, kosmetolog), który przekonuje, że temu właśnie produktowi jest wierny w swojej pracy. Powstają coraz to nowe linie detaliczne aspirujące do bycia profesjonalnymi, tak, aby klientka uległa obietnicy zwiększonej skuteczności preparatu i wrzuciła go do sklepowego koszyka. Na ten niecodzienny PR z zaciekawieniem patrzą specjaliści z profesjonalnej branży kosmetycznej, znacznie bardziej odporni na przekaz reklamowy, aniżeli statystyczny konsument. Powstaje potrzeba wyjaśnienia klientowi, czym faktycznie jest produkt profesjonalny i dlaczego nie znajdziemy go w zwykłym sklepie.

Zakupy z indywidualnym doradcą

By zrozumieć na czym polega różnica między kosmetykiem drogeryjnym a profesjonalnym warto prześledzić sposób, w jaki klientka kupuje te produkty. W przypadku zakupów w drogerii wystarczy wejść do sklepu i wybrać spośród bogactwa kosmetycznej półki to, co nam się spodoba. Czasem możemy liczyć na pomoc ekspedientki, która powinna znać w pewnym stopniu specyfikę produktów z oferty. W praktyce jednak często same wodzimy wzrokiem po półkach szukając czegoś interesującego. W przypadku produktów profesjonalnych sprawa wygląda zgoła inaczej. Podstawowym miejscem ich zakupu jest salon kosmetyczny, gdzie pracuje wykwalifikowana kadra po szkole kosmetycznej (studium dla kosmetyczek lub studiach kosmetologicznych). Od progu klientka jest traktowana indywidualnie, a osoba odpowiedzialna za sprzedaż produktów stara się zapoznać z jej potrzebami oraz dobrać odpowiedni preparat dla wymagań cery. Liczne salony oferują darmowe konsultacje, pozwalające ocenić typ i kondycję skóry oraz określić optymalną dla niej pielęgnację. Wybór kosmetyków w salonie urody przypomina nieco popularne wśród celebrytów zakupy odzieży realizowane we współpracy ze stylistą. W gabinecie zamiast stylisty mamy kosmetyczkę lub kosmetologa, który oceni potrzeby, doradzi i zmniejszy prawdopodobieństwo nietrafionej inwestycji. W takiej sytuacji nie ma mowy o tym, by klientka wyszła z gabinetu z przypadkowo zakupionym produktem. Dla osoby mającej jakiekolwiek problemy pielęgnacyjne jest to duże udogodnienie.

Luksus świadomego wyboru

Oferta kosmetyczna salonu urody różni się od drogerii swego rodzaju selektywnością. Chodzi o sposób, w jaki kompletuje się produkty, które trafią do sprzedaży. W salonie kosmetycznym pracują specjaliści, którzy doskonale znają się na składach kosmetyków i działaniu na skórę poszczególnych substancji. „Dla kosmetologa skład Inci podany z tyłu opakowania kremu jest w pełni zrozumiały i oddaje faktyczny charakter kosmetyku. – mówi Anna Wnuk, ekspert z salonu Abacosun w Gdyni. – W konfrontacji ze specjalistyczną wiedzą nie mają szans nawet najdroższe i najbardziej przemyślane kampanie promocyjne. Stąd w ofercie salonu znajdziemy tylko takie produkty, jakim ufają jego pracownicy – kosmetyki, których skuteczność potwierdza przede wszystkim wiarygodna formuła.”

Jeśli zapytamy kosmetologa, dlaczego dany produkt jest odpowiedni dla naszej cery, otrzymamy konkretną, popartą argumentami odpowiedź. Działa to również w drugą stronę – ekspert w salonie kosmetycznym poinformuje, jeśli dany produkt z jakichś względów się dla nas nie nadaje. Jakość obsługi jest tu priorytetem – wobec ogromnej konkurencji i skromniejszych środków na reklamę gabinet liczy na zdobycie lojalności klientek poprzez dawanie im luksusu przemyślanych zakupów.

Wyjątkowość profesjonalnego produktu

Na czym zatem polega unikatowość profesjonalnych kosmetyków i dlaczego jest tak atrakcyjna, że odwołują się do niej nawet typowo drogeryjne marki? „To proste – odpowiada Anna Wnuk – kosmetyki profesjonalne są dopracowane pod względem składów i wyróżniają się ponadprzeciętną skutecznością. Jednak obecność w kremie składników pielęgnacyjnych to nie wszystko, liczy się również ich ilość. W profesjonalnym kremie znajdziemy większe dawki substancji aktywnych, co przekłada się na maksymalizację skuteczności preparatu i to, że jest on w stanie przedłużyć działanie zabiegów kosmetycznych. Forma sprzedaży, gdzie kosmetyczka bądź kosmetolog jest doradcą klienta ma tu kluczowe znaczenie – produkty profesjonalne ze względu na swe zaawansowane działanie wymagają bowiem oceny adekwatności danego kosmetyku w stosunku do cery konkretnej klientki. Kosmetyki drogeryjne nie mogą działać z podobnym efektem, ponieważ system ich sprzedaży nie pozwala na kontrolę tego, w jaki sposób i przez kogo zostaną użyte. Wybór intensywnego preparatu złuszczającego przez posiadaczkę wrażliwej cery mógłby być negatywny w skutkach, podobnie jak zastosowanie przez alergika produktu zawierającego wyciąg roślinny, na który jest on akurat uczulony. W gabinecie jesteśmy w stanie wyeliminować możliwość zaistnienia takich sytuacji, dzięki czemu nasze klientki czerpią z produktów profesjonalnych same korzyści. Producent kosmetyków drogeryjnych nie może sobie na to pozwolić, gdyż zwyczajnie nie wie, w czyje ręce trafi jego produkt”.

Coraz więcej kobiet docenia możliwości kosmetyków profesjonalnych i wybiera je zamiast standardowej pielęgnacji. Jaki jest fenomen tych specjalistycznych preparatów i czym różnią się od produktów z drogeryjnej półki?

Od pewnego czasu możemy zaobserwować pewien trend, który podejmowany jest przez największe marki kosmetyczne na świecie: jest to moda na „profesjonalizm” promowanych kosmetyków drogeryjnych. Niezależnie od tego, czy kupujemy szampon, czy krem do twarzy, nad jego rewelacyjnością rozpływa się w reklamie ekspert w danej dziedzinie (wybitny fryzjer, kosmetolog), który przekonuje, że temu właśnie produktowi jest wierny w swojej pracy. Powstają coraz to nowe linie detaliczne aspirujące do bycia profesjonalnymi, tak, aby klientka uległa obietnicy zwiększonej skuteczności preparatu i wrzuciła go do sklepowego koszyka. Na ten niecodzienny PR z zaciekawieniem patrzą specjaliści z profesjonalnej branży kosmetycznej, znacznie bardziej odporni na przekaz reklamowy, aniżeli statystyczny konsument. Powstaje potrzeba wyjaśnienia klientowi, czym faktycznie jest produkt profesjonalny i dlaczego nie znajdziemy go w zwykłym sklepie.

Zakupy z indywidualnym doradcą

By zrozumieć na czym polega różnica między kosmetykiem drogeryjnym a profesjonalnym warto prześledzić sposób, w jaki klientka kupuje te produkty. W przypadku zakupów w drogerii wystarczy wejść do sklepu i wybrać spośród bogactwa kosmetycznej półki to, co nam się spodoba. Czasem możemy liczyć na pomoc ekspedientki, która powinna znać w pewnym stopniu specyfikę produktów z oferty. W praktyce jednak często same wodzimy wzrokiem po półkach szukając czegoś interesującego. W przypadku produktów profesjonalnych sprawa wygląda zgoła inaczej. Podstawowym miejscem ich zakupu jest salon kosmetyczny, gdzie pracuje wykwalifikowana kadra po szkole kosmetycznej (studium dla kosmetyczek lub studiach kosmetologicznych). Od progu klientka jest traktowana indywidualnie, a osoba odpowiedzialna za sprzedaż produktów stara się zapoznać z jej potrzebami oraz dobrać odpowiedni preparat dla wymagań cery. Liczne salony oferują darmowe konsultacje, pozwalające ocenić typ i kondycję skóry oraz określić optymalną dla niej pielęgnację. Wybór kosmetyków w salonie urody przypomina nieco popularne wśród celebrytów zakupy odzieży realizowane we współpracy ze stylistą. W gabinecie zamiast stylisty mamy kosmetyczkę lub kosmetologa, który oceni potrzeby, doradzi i zmniejszy prawdopodobieństwo nietrafionej inwestycji. W takiej sytuacji nie ma mowy o tym, by klientka wyszła z gabinetu z przypadkowo zakupionym produktem. Dla osoby mającej jakiekolwiek problemy pielęgnacyjne jest to duże udogodnienie.

Luksus świadomego wyboru

Oferta kosmetyczna salonu urody różni się od drogerii swego rodzaju selektywnością. Chodzi o sposób, w jaki kompletuje się produkty, które trafią do sprzedaży. W salonie kosmetycznym pracują specjaliści, którzy doskonale znają się na składach kosmetyków i działaniu na skórę poszczególnych substancji. „Dla kosmetologa skład Inci podany z tyłu opakowania kremu jest w pełni zrozumiały i oddaje faktyczny charakter kosmetyku. – mówi Anna Wnuk, ekspert z salonu Abacosun w Gdyni. – W konfrontacji ze specjalistyczną wiedzą nie mają szans nawet najdroższe i najbardziej przemyślane kampanie promocyjne. Stąd w ofercie salonu znajdziemy tylko takie produkty, jakim ufają jego pracownicy – kosmetyki, których skuteczność potwierdza przede wszystkim wiarygodna formuła.”

Jeśli zapytamy kosmetologa, dlaczego dany produkt jest odpowiedni dla naszej cery, otrzymamy konkretną, popartą argumentami odpowiedź. Działa to również w drugą stronę – ekspert w salonie kosmetycznym poinformuje, jeśli dany produkt z jakichś względów się dla nas nie nadaje. Jakość obsługi jest tu priorytetem – wobec ogromnej konkurencji i skromniejszych środków na reklamę gabinet liczy na zdobycie lojalności klientek poprzez dawanie im luksusu przemyślanych zakupów.

Wyjątkowość profesjonalnego produktu

Na czym zatem polega unikatowość profesjonalnych kosmetyków i dlaczego jest tak atrakcyjna, że odwołują się do niej nawet typowo drogeryjne marki? „To proste – odpowiada Anna Wnuk – kosmetyki profesjonalne są dopracowane pod względem składów i wyróżniają się ponadprzeciętną skutecznością. Jednak obecność w kremie składników pielęgnacyjnych to nie wszystko, liczy się również ich ilość. W profesjonalnym kremie znajdziemy większe dawki substancji aktywnych, co przekłada się na maksymalizację skuteczności preparatu i to, że jest on w stanie przedłużyć działanie zabiegów kosmetycznych. Forma sprzedaży, gdzie kosmetyczka bądź kosmetolog jest doradcą klienta ma tu kluczowe znaczenie – produkty profesjonalne ze względu na swe zaawansowane działanie wymagają bowiem oceny adekwatności danego kosmetyku w stosunku do cery konkretnej klientki. Kosmetyki drogeryjne nie mogą działać z podobnym efektem, ponieważ system ich sprzedaży nie pozwala na kontrolę tego, w jaki sposób i przez kogo zostaną użyte. Wybór intensywnego preparatu złuszczającego przez posiadaczkę wrażliwej cery mógłby być negatywny w skutkach, podobnie jak zastosowanie przez alergika produktu zawierającego wyciąg roślinny, na który jest on akurat uczulony. W gabinecie jesteśmy w stanie wyeliminować możliwość zaistnienia takich sytuacji, dzięki czemu nasze klientki czerpią z produktów profesjonalnych same korzyści. Producent kosmetyków drogeryjnych nie może sobie na to pozwolić, gdyż zwyczajnie nie wie, w czyje ręce trafi jego produkt”.

www.abacosun.pl