Ciągły stres, życie w biegu, a także pogoń za atrakcyjną sylwetką są codziennością większości ludzi w obecnych czasach. Siedzący tryb życia nie sprzyja utrzymaniu szczupłej figury, a po stresującym dniu nie łatwo jest się zrelaksować. Brzmi jak koszmar? Niekoniecznie! Jest to ogromna szansa dla przedsiębiorczych osób, które myślą o założeniu klubu fitness, lub siłowni…
Lansowane przez media ideały urody nie są łatwe do osiągnięcia, ponadto wiele osób ma problem ze zmobilizowaniem się do regularnej dbałości o swoje zdrowie. Między innymi z tych powodów ludzie coraz częściej korzystają z siłowni komercyjnych. Sprawdź co powinieneś zrobić, aby założony przez Ciebie klub cieszył się dużą popularnością.
Odpowiedni lokal
Twój klub, lub siłownia musi znajdować się w miejscu, w którym mieszka dużo aktywnych ludzi, dobrze, jeżeli niedaleko są szkoły, uczelnie, lub sporo miejsc pracy. Twoi potencjalni klienci muszą mieć blisko do Twojego klubu, a przynajmniej mieć dobry, wygodny dojazd.
Aby Twoja siłownia była popularna lokal, w którym się mieści powinien być duży oraz przestronny, tak żebyś mógł w nim zmieścić odpowiednią ilość różnorodnego sprzętu. Na uwagę zasługuje także dobra wentylacja, zadbaj żeby w każdym pomieszczeniu można było otworzyć okna – nawet najlepiej wyposażony klub szybko straci klientów, jeżeli podczas ćwiczeń w pomieszczeniu będzie panować nieznośna duchota.
Sprzęt do ćwiczeń
Odpowiednie wyposażenie powinno być atrakcyjne, wygodne i bezpieczne dla klientów. Dla Ciebie najważniejszymi cechami są jakość oraz cena, a także rodzaj przyrządów. Na początek określ, czy chcesz stworzyć miejsce gdzie częściej przybędą mężczyźni, chcący rozbudowywać tkankę mięśniową, czy kobiety marzące o szczupłej sylwetce. Możesz też wybrać rozwiązanie pośrednie inwestując zarówno w sprzęt siłowy (tj. sztangi, atlasy, suwnice, ławki treningowe, modlitewniki,maszyny siłowe) jak i urządzenia do ćwiczeń cardio(np. rowery stacjonarne, wioślarze , profesjonalny orbitrek, steppery oraz bieżnie). Różnorodne wyposażenie powinno przyciągnąć większą liczbę klientów.
Jeżeli możesz sobie na to pozwolić warto zaaranżować salę do zajęć zorganizowanych takich jak. pilates, czy aerobik.
Wybierając sprzęt zwracaj uwagę czy posiada certyfikat dopuszczający do użytku publicznego. Przynosi Ci to wiele korzyści, ponieważ o produkcji certyfikowanych urządzeń używa się znacznie lepszych materiałów, dlatego są trwalsze, nawet przy intensywnym użytkowaniu.
Wyposażenie Twojej siłowni powinno być objęte gwarancją Full Commercial, co pozwalana eksploatowanie bez ograniczeń. Wybór sprzętu z gwarancją FC wiąże się z prawem do bezpłatnego serwisu, bez względu na intensywność użytkowania.
Bądź oryginalny!
Duży popyt na siłownie i kluby fitness nie jest gwarancją na sukces, ponieważ na rynku panuje duża konkurencja. Dodatkowo, ludzie przyzwyczajają się do klubów fitness i czasem nawet lepsze warunki czy niższe ceny nie są w stanie ich zachęcić. Co powinieneś więc zrobić? Zaskakiwać i zadbać o odpowiednią reklamę – np. w radiu, lub poprzez ulotki!Ciekawe promocje, konkursy, a także poszerzenie swojej oferty o rzadko spotykane zajęcia to tylko część pomysłów, którymi możesz zyskać zainteresowanie. Możesz także ukierunkować się na konkretną grupę klientów i w swoim klubie, lub siłowni sprzedawać adekwatne do ich celów produkty np. żywność oraz kosmetyki.
Aleksandra Smotrycka,
Sklep Internetowy www.mmo.pl